https://www.techcrates.com/evolution-of-computers-and-technology/ |
Näib, et
infotehnoloogias on kohe päris algusest saadik varjutanud skandaalid ja
erimeelsused - olgu selleks ajalooliste milestone'ide osas
kokku leppimine või näiteks üksteise miljoni - miks ka mitte miljardi - dollari
ideede varastamine.
Kuid leidub ka erandeid. Üheks
näiteks on Dvoraki klaviatuuriasetus. Ilma suurema kärata on see jäänud QWERTY
ülemvõimuga maailmas tahaplaanile. Ometi on just Dvorak kasutaja mugavust ja
efektiivsust silmas pidades teaduslikult välja inseneeritud klaviatuuriasetus.
Ma olen Dvoraki nime näinud lugematu arv kordi siin ja seal, kuid ometi pole ma
isiklikult isegi võimalust andnud sellele. Tõenäoliselt on Dvoraki
ebapopulaarsuse põhjus sama, miks veel 2011. aastal võis näha, et Windows XP
turuosa langeb alla 50%. Inimesed harjuvad igasuguste asjadega, olenemata
sellest kas on paremaid vahendeid olemas või mitte. Tundub, et Dvorak, suur psühholoog, keskendus ainult enda käeulatuses olevale skoobile, seejuures mitte märgates suuremat takistust, milleks on inimeste
enda harjumused.
Infoühiskonna ja
internetiteenuste arenguga on meeletu kiirusega arenenud sõnumivahetuse
rakendused - ja nõudlus nende järgi. VoIP vallas sõitis Skype lõpuks MSN-ist
üle nagu teerulliga aga see ei tähenda, et viimasel pole omal ajastul kohta
olnud. Mäletan isegi seda aega, kui peale kooli sai koju mindud MSN-i
"chättima". Arvan, et suure nostalgilise tähenduse omab see
"tarkvarajupike" paljude inimeste südametes mitte just tarkvara enda
pärast või kui hästi see tehtud oli, vaid pigem mida selle abil tehti ja
emotsioone see kaasa tõi. Muidugi oli Skypes hea kõnekvaliteet aga vabalt võib sama saatus juhtuda ka Skype'ga, sest asi pole tegelikult tarkvaras. Skype
aitab muidugi nudge'mise võimaluse puudumine =)
Vähe skandaalsem lugu on Netscape
vs Internet Exploder. 90-ndatel väga populaarne olnud veebilehitseja vaatas
lihtsalt suurele Microsofti-hiiule valesti silma ja oligi manalasse minek.
Netscape suutis aga alla minnes korraliku kära üles tõmmata ja ilmselt läks see
Microsoftile ja Williamile maine taastamise näol rahaliselt rohkem maksma, kui
algselt arvata võis. Õppetunniks võiks võtta siit Google pikaaegse motto:
"Don't be evil".
Comments
Post a Comment